сряда, 17 август 2011 г.

Застраховки по телефона

Трябва
да сте информирани, че една от най – новите услуги на банките/застрахователните
компании е предлагане и сключване на застраховки по телефона. Това се уреди с
влизането в сила на закона за предлагане на финансови услуги от разстояние,
според който финансовите институции имат правото да предлагат и сключват
застрахователни договори директно по телефон. Законово е уредено и записването
на разговора между двете страни.

Това
се случва по следния начин:

Обикновено
застрахователните компании избират за свои представители по телефона, хора с
приятен и завладяващ глас, които лесно убеждават потенциалните клиенти в изгодността
на предлаганата услуга. Самият разговор протича сравнително еднакво при
различните застрахователни компании/банки. Първо се съобщават имената на
служителя, името на компанията, която представлява лицето, каква е целта на
обаждането му/предлаганата услуга/, разказва ви накратко какви плюсове ще
донесе за вас сключването на сделката. Ще бъдете информирани, че за по – голяма
сигурност и защита интересите и на двете страни, разговорът се записва. Трябва
да знаете, че ако обявите по телефона, че сте съгласен да сключите сделката, то
този разговор има силата на подпис върху сключен застрахователен договор. След
приключването на разговора и ако сте се съгласили на сделката, ще получите
застрахователната полица по куриер.

Въпреки
всичко, ако промените решението си в последствие и се откажете от
първоначалното си решение, имате срок от 14 дни, в които може да се откажете от
сделката. Отказът се осъществява като се свържете с банката, която поддържа
вашите сметки и заявите отказа си.



В
банковите институции се предлагат различни видове застраховки - от застраховка
„Живот” до застраховки при пътувания в чужбина. Месечната застрахователна
премия , която се дължи от застрахованото лице, се удържа от дебитната ви карта
при банката – застраховател.

Когато
ви предлагат застраховка по телефона и въобще, трябва да знаете, че:

-
Обикновено се правят по – примамливи предложения на
потенциалните клиенти, за да бъдат привлечени във финансовата институция.
Дългогодишните клиенти могат и да не разберат за различните отстъпки, които
съществуват.

-
Ако искате да предотвратите бъдещи обаждания или sms-и по мобилния ви
телефон, може да заявите своето желание като подадете писмен отказ в банката,
която поддържа вашите сметки.

-
Ако поднесената информация по телефона ви се струва неясна и
смятате, че може да станете жертва на измама, откажете услугата, а после при повече
интерес се свържете с обслужващата ви банка, за да разпитате за предлагания
продукт или услуга.

-
Не пропускайте да порверявате регулярно състоянието на дебитната
ви карта.

Няма коментари:

Публикуване на коментар