сряда, 12 октомври 2011 г.

Продажба на застраховки по телефон

При продажба на застраховка по телефон, клиента получава за два месеца бонус – безплатно застрахователно покритие. Изплащането на месечните премии по застраховката е включено в телефонната сметка на клиента, за улеснение.

Някои застрахователни мениджъри смятат, че не може да има продажби по телефона в България, поради финансовата нестабилност на българина. Тяхната преценка е, че дистационни продажби на застраховки, все още не са по джоба на българските клиенти.

Изпълнителният директор на ЗК „Чартис България”, твърди, че в България от години вече се извършват продажби на застрахователни полици по телефон. Този способ на сключване на застраховки е напълно приложим в нашата страна. Нищо, че българина е малко скептично настроен в това отношение било от телефонните измами или пък от неправилно предлагане на финансови услуги по телефона, извикващо недоволството на клиента. Изисква се, правилно поднасяне на информация за услугата и абсолютна коректност от страна на застрахователните компании.

Например от февруари 2009 година на коректни клиенти на „Виваком” са предлагани две застраховки. Всъщност по телефона са предоставяни застраховки „Домашно имущество”, Болничен престой”, „Сметки към Виваком”.

Полиците за закупувани от клиенти, притежатели на кредитни и дебитни карти на по-големите банки в България.

Този метод на продажба на застраховки, т.е. по телефон е ефективен защото улеснява максимално потребителите, а също и самите застрахователи. Няма нужда се бъдат посещавани офиси на банки или застрахователни дружества. С професионализъм клиента получава правилната информация за различните застрахователни продукти.

Законът за предоставяне на финансови продукти от дистанция, позволява сключване на застрахователен договор по телефона на всякакви финансови услуги. В случая няма нужда от подпис от страна на клиента, защото се прави запис на телефонния разговор. Това е гаранция, че клиента е съгласен и приема предложената му застраховка.

В момента на разговора, клиента може да сключи застраховка, като е получил необходимата информация за премиите и начина на плащане. За да бъде сключен договор по застраховката, който да е валиден, клиента отговаря на някои ключови въпроси и дават твърдо съгласие за издаване на полицата. Както беше споменато, разговорите се записват, клиента отговаря на задължителните контролни въпроси. Като време са 10 работни дни, потребителят да получи застрахователната полица. В документите се съдържат информация за застрахователния план, телефони и адрес със застрахователната компания, а също и център за обслужване по застраховката.

Няма коментари:

Публикуване на коментар